Friday, November 25, 2011

Pengaruh Filem "Aku Bukan Tomboy"

Fuhh.. penatnya lepas 1 hari keje start dari pukul 9 pagi sampai 9 pagi,so maknanya 24 jam kan.. susah jugaknya nak cari duit pergi sambung belajar.. tapi tak pelah "Usaha tangga kejayaan"

Tapi bukan itu yang aku nak cerita. Benda yang aku nak story dengan korang semua adalah pengaruh filem dalam masyarakat melayu. Skrip2 yang mengarut2 tue, banyak di ucap oleh budak2 zaman yang baru nak naik taktala baru mengenal erti laman sesawang, internet dan beronani.. hahaha...

Pengaruh nie bermula dari rumah aku lagi, taktala aku menegur adik aku yang berumur 8 tahun suruh kunci balik basikal lepas main.

Aku : "wei asal ko tak kunci basikal tue balik lepas main??"

Adik : "Ek eleh ko poyo lah.."

Aku : "ape poyo - poyo??"

Adik : "EK ELEH LU CAKAP BANYAK LAK, KANG LU GUA SEBAT DEPAN BELAKANG LAK   BRO.."


Trailer Aku Bukan Tomboy

Jawab adik aku sambil berlari kegembiraan, aku ternganga je dengar pengaruh ayat filem "Aku bukan Tomboy" berleluasa kat rumah aku.. Adakah ini peranan fremanson, peranan rosmah, undi pilihanraya?? Apakah ini??

5 comments:

LL Cool J said...

budak2 cepat terpengaruh dgn ayat2 dlm filem....:)

visit my blog:langkahlinda.blogspot.com

Emmet said...

ini semua kerja yahudi freemason untuk menkapirkan umat manusia secara pukal..

sYafIk-wAy said...

budak2 mmg lah tak fhm dgn semua bahsa tuh tapi kita faham , untuk itu kita kena elakkan perkara ini jadi berleluasa , filem skrg mencorakkan masa depan anak-anak sekarang . hurmmm ./

Fatin Aqilah said...

budak2 biasalah senang terpengaruh.

Shahbri said...

biasew la budak2, tapi kena ada didikan gak.. t terbawak2 sampai kat sekolah..