Wednesday, January 4, 2012

Tolong berhenti guna bahasa alien..!!!

Asalamualaikum..

Mungkin lambat bagi aku nak buat entry pasal benda nie. Tapi makin lama, makin macam siamang je mata aku berbulu terhadap warga warga alien yang hidup di muka bumi ini sambil merosakan bahasa Melayu. Nak kata tak belajar Bahasa Melayu kat sekolah, habis dah belajar tapi bangangnya eja perkataan benci ditukar kepada "mencikk".


Apa kejadahnya semua tu bahasa kita jadi sampai macam tue,. Apakah ini konspirasi rosmah?? Anwar bakal dipenjara?? Mahasiswa akan berdemo di depan klinik??? Topup Rm3 akan ditamatkan tempohnya?? Apakah ini bahasa yang akan digunakan oleh alien untuk menakluk bumi??

"auwww mencikkk la at u niey, tak mao tataw.. "cilake

Yang tulis ayat - ayat jiwang satu hal, yang bab penulisan tu aku rasa sangat melampau. Kita tak perlulah kutuk - kutuk untuk menjatuhkan maruah mereka cukup sekadar kita pijak ramai - ramai serta ludah  dekat biji mata diaorang. hehhehe.. gurau je.. 

"byqw lqq ! mj0k kunq ! "    korang paham tak?? tak paham maknanye korang fail B.M.. Jadi sila ke sekolah tampar cikgu B.M korang sekarang. Biar aku terangkan maksudnya yang aku telah tenung sedalam dalamnya iaitu " Biarlah, merajuk karang". Betul ker aku tulis nie???


p/s : korang boleh baca lagi tulisan hidupan hampir pupus dekat sini...

3 comments:

Lelaki said...

bahasa jiwa bangsa yang terkini mungkin...

Emmet said...

wah, entry yang menarik, blog ni pun lawa, keep up the good work! :D

LiNda said...

sometime memang tak paham dgn ayat2 sekarang ni...terlalu moden