Saturday, August 6, 2011

Cara-cara Pakwe Melepaskan Marah Mengikut Lokasi

Orang lelaki nie memang tak suka marah. Tapi bila orang perempuan bagi masalah, gerenti orang lelaki marah. Jom kita terjah orang lelaki marah mengikut lokasi.



TAMAN BUNGA

  • Sedang makwe korang merajuk sambil petik bunga, si pakwe akan berbaring di kerusi sambil tangan di dahi. Tengok awan kot - kot ada kapal Ufo melintas


DALAM KERETA

  • Dah semestinya die akan bawak kereta laju - laju dan pasang radio kuat - kuat. Tak cukup tue die bukak tingkap macam tak cukup aircond. Mana taknya dah berasap satu badan.


DI PUSAT MEMBELI BELAH

  • Jika pakwe marah, die akan tinggalkan makwe die sorang - sorang dan tunggu di parking. Die tahu si makwe akan datang juga tapi ada yang blah terus dan tinggalkan begitu sahaja.


ATAS MOTOR

  • Marahnya tak ketara sangat pasal die tengah bawa motor. Tapi bile si makwe sentuh bahunya, si pakwe akan tolak tanda die tengah marah.


DALAM HANDPHONE

  • Biasanya dalam handphone, si makwe akan cakap ikut sesedap mulut je. Bila si pakwe marah die tak akan angkat call tu, paling marah pun die akan off handphone tue.


KEDAI MAKAN

  • Biasenya si makwe tak lalu makan pasal merajuk, tapi si pakwe akan kuat makan umpama bela saka gamaknya. Bila dah habis si pakwe makan, di tengoknya dalam pinggan si makwe tak terusik, die tak akan makan sebaliknya order lagi satu siap tapau lagi.



4 comments:

Mohammed Faizal said...

haha..setuju....memang tepat sekali. Tapi kalau makwe merajuk plak cam ne nak pujuk...ada tips x>

Shahbri said...

ada... rilex dulu.. nanti keluar r.. heheh.. thankz faizal..

Lea Isnawi said...

oh mcm tu ke??

Aina Nadirah Rokman said...

"si pakwe akan kuat makan umpama bela saka gamaknya"

HAHA..terbaik!suka ayat tuh
xpernah lagi aku jumpa lelaki yg tak kuat makan.^^