Thursday, July 7, 2011

Seronoknya Masa Praktikal

Seronoknya masa praktikal aku dekat sebuah Syarikat membuat komik majalah Islamic. Dapat pengalaman kerja dengan orang asing, belajar benda baru, perempuan keliling pinggang. (maksudnya ramai perempuan lah) Aku praktikal bermula dari 3 January 2011 hingga 20 Mei 2011. Aku diamanahkan sebagai IT teknikal di pejabat sana, kerja aku termasuk jaga arnab, kat situ memang ada arnab, jaga anak bos aku, buat air, beli pisang goreng, dan termasuk kerja kerja lain yang tak masuk akal. Tankiu bos, banyak pengalaman saya jaga menatang nie semua..



KESERONOKAN DI TEMPAT PRAKTIKAL

  • Internet kelajuan melampaui batas batas pemikiran manusia. 
  • Dapat belajar sistem Mac os
  • Rekod terbaik download 6 movie 1 hari. Hahaha..
  • Dapat kenal dengan blogger Zaim, blogger ayeem ayam tu,pasal 1 tempat praktikal dengan aku,tapi die dah dewa dah time tue.
  • Pernah 1 hari tengok YOUTUBE pasal tak ada kerja nak buat.
  • Kenal dengan pelukis yang terbaik.
  • Dapat kenal dengan majikan yang sporting, terbaik. (terbalikan ayat aku)
  • Dapat kenal dengan orang cakap tak serupa bikin.
  • Couple dengan budak praktikal aku tapi putus. Puih..!! aku sumpah ko jadi tut tut.
  • Aku accident masa nak pergi tempat praktikal.
  • Aku bangga pasal bos syarkat nie orang melayu, means syarikat bumiputra yang maju.
  • Pengalaman pergi ikut meting dengan Dato, Tan Sri.



rindu dekat korang semua, rindu nak downlaod jer..







P/s : Andai ditakdirkan kita tak berjumpa lagi, kenang daku dalam doamu.. CEWAHH..!!!


2 comments:

Ayeem Jemain said...

nasib baik takde gambar aku. haha

Shahbri said...

ko da gerak awal lah..